ביטוח דירה והעולם החדש – מה מצפה לנו?
כמו שאתם כבר יודעים, הטכנולוגיה מתפתחת במהירות עצומה, מקצועות מיושנים נעלמים, מקצועות חדשים מתגלים, ובעולם מגיעים לטכנולוגיות חדשות, נטולות מגע אדם המאפשרות ללקוח בקצה השני נוחות מוגברת וחסכון רב של זמן.
כל שירות או מוצר שרק אפשר לדמיין היום, בין אם זה בגדים דרך חברת Asos שהיא הפלטפורמה האהובה ביותר בישראל לרכישת פרטי אופנה אונליין, או אפילו מוצרי צריכה בסיסיים ניתן לרכוש באינטרנט, ב10 שנים האחרונות פותחה האפשרות המדהימה לרכוש שירותים של מקצועות חופשיים(פרילנסרים) כמו גרפיקאים, מעצבים, כותבי תוכן וכו' באמצעות האינטרנט גם אם הם ממקומים בקצה השני של העולם, דרך שתי פלטפורמות מוכרות מאוד בשם Fiverr וUpwork.
בעולם הביטוח, לא מיהרו ללכת יד ביד עם הטכנולוגיה, ואף על פי שאנחנו בשנת 2020, המון הרגלים ודרכים שהכרנו בשנות ב2000 המוקדמות, לא פותחו והתקדמו, אך לאט לאט בענפי ביטוח שונים התאפשר להקל על המבוטחים והאפשרות לרכוש ביטוח באינטרנט הונגשה לכולם.
עולם הביטוח בעבר:
בעבר הלא רחוק, שרצינו לרכוש ביטוח היינו יוצרים קשר עם סוכן ביטוח או עם חברת הביטוח, אלו היו שולחים טפסים, אנו היינו ממלאים וחותמים וכעבור שבועיים מקבלים בדואר את הפוליסה, ולעיתים, במקרה תביעה המון לקוחות היו עומדים חסרי ישע מפאת התהליכים והבירוקרטיה המסורבלת שהייתה מעמידה את הלקוחות בסיטואציות ללא פתרון מיידי.
נכון, עולם הביטוח הוא עולם של חוקים, ואולי בגלל זה הענף הגיע באיחור לעולם הדיגיטל והטכנולוגיה, אבל בשביל לשמור על קו אחד עם כולם, יש צורך לעשות שינויים.
עולם הביטוח היום:
לאט לאט, בתחומי ביטוח מסוימים, היכן שהפיקוח על הביטוח אפשר זאת, הדרך השתנתה כדי לאפשר ללקוחות רכישה מאובטחת גם אם לא ערכנו שיחה פורמלית עם חברת הביטוח או נציגיה.
בביטוח רכב למשל, ישנן המון חברות ביטוח וגם סוכני ביטוח אשר הקימו אתרי אינטרנט שיודעים להביא את הלקוח הסופי אליהם דרך מנועי החיפוש הרשתות החברתיות, וכך בעצם, לאפשר להם לרכוש ביטוח.
תחום נוסף המאפשר רכישה אינטרנטית הוא ביטוח נסיעות לחו"ל, בין הביטוחים הפשוטים לרכישה באינטרנט, גם כאן חברות הביטוח זיהו את הפוטנציאל ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש ויחסית במהרה הקימו פלטפורמות מתאימות לכך, שמאפשרות רכישה אינטרנטית, ואפילו קבלת מענה לתביעה, הוספה והסרה של כיסויים וכו'.
כל זה מעולה ללקוחות ולמבוטחים, אך זה לא היה מספיק, זמנים טכנולוגים כמו שלנו מחייבים אותנו לעשות עוד צעד, אפילו אם זה לא בשוק הביטוח הישראלי, ואכן זה קרה.
2 ישראלים בשם דניאל שרייבר ושי ויניגר, הקימו בניו יורק את חברת לימונייד, חברה המספקת שירותי ביטוח דירה בלבד, המאפשרת רכישה בטוחה ומאובטחת דרך האינטרנט, לימונייד, שצברה לקוחות אינספור, והעלתה את שוויה ל-2 מילארד דולר (2,000,000,000$), הביאה את עולם הביטוח להבנה שהלקוחות מוכנים כבר לשיטה החדשה: ביטוח דירה אפשר לרכוש באינטרנט, וזה אפילו פשוט.
והנה, השיטה החדשה כבר כאן, בשנה האחרונה חברת ביטוח איילון פיתחה פלטפורמה ביחד עם Hommie, מותג ואתר שנבנה בסוכנות הביטוח של אילן אברהם, שחיה ונושמת את שוק הביטוח כבר 30 שנה, שמאפשר ללקוחות לרכוש ביטוח דירה באינטרנט – בפשטות וביעילות באופן מאובטח בעולם החדש, בעולם שלנו, אפשר לרכוש כל דבר שרק נרצה באינטרנט, מתחפושת לילדים, חלקי חילוף לרכב וכן, גם ביטוח דירה, במיוחד בשבילכם – ממש כמו בניו יורק.
לסיכום:
עולם הביטוח החדש כבר כאן, אנחנו ואיילון חברה לביטוח מבינים את הצרכים שלכם, ותמיד עסוקים בשיפור החוויה שלכם מולנו, אם זה בהנגשת מידע או הגשת תביעה, או אפילו אם סתם בא לכם להתייעץ, בHommie פתחנו את כל ערוצי התקשורת החל מטלפון, מייל ואפילו וואטסאפ, במיוחד בשבילכם, שהכל יהיה קל יותר.
שלכם,
צוות Hommie.