ביטוח דירה קולקטיב

ביטוח דירה – מה הוא ביטוח קולקטיב ועובדי מדינה?

ביטוח דירה וקולקטיב – האם זה יתרון או חיסרון?

כפי שלמדנו כבר במאמרים אחרים בבלוג שלנו או בכתבות שלנו בעמוד המאמרים על חשיבותו של ביטוח דירה ושאין להוריד מערכו, בשנים האחרונות חברות הביטוח הבינו "שלא טוב היות האדם לבדו" ומציעות יותר ויותר ביטוחי דירה במסגרת קולקטיב ובשפה פשוטה "ביטוח קבוצתי".


ביטוח קולקטיבי – מהו?

בדרך כלל מתייחס לביטוחי בריאות וחיים ולאחרונה צובר תאוצה גם בביטוח דירה.
אם אתם משתייכים לועד עובדים גדול במסגרת מקום העבודה( דוגמא – חברת חשמל) או שהנכם מועסקים ע"י מעסיק המעסיק מספר גדול של עובדים (כמו בנקים) או שאתם עובדי מדינה  הנכם בוודאי שמעתם על המושג ביטוח קולקטיבי ושהציעו לכם להצטרף עליו במסגרת מקום עבודתכם.
ביטוח קולקטיבי או בשפה הפשוטה יותר "ביטוח קבוצתי" הוא תופעה שהפכה בשנים באחרונות לדבר שבשגרה בעולם הביטוחי.
יותר ויותר ארגונים וועדי עובדים יוזמים הקמה של קבוצות ביטוח – עקרון הקמת של קבוצה כזאת שמונה בדרך כלל הרבה מבוטחים מטרתה העיקרית הוא ניצול כוח המיקוח של הקבוצה מול חברת הביטוח (כמה שיותר מבוטחים בקבוצה יותר טוב) קבלת תנאים יותר טובים מחברת הביטוח לגבי הכיסויים שאנו זכאים אליהם במסגרת הפוליסה וכמובן פרמייה(עלות הביטוח) זולה משמעותית.
לכן, אם אתם משתייכים לארגון עובדים גדול או הינכם עובדי מדינה והציעו לכם להצטרף לביטוח קולקטיב חשוב שתדעו את היתרונות והחסרונות של ביטוח קולקטיב.
אנחנו בHommie החלטנו לעשות סדר ולכתוב כמה מילים, תכינו קפה – יוצאים לדרך. 


מה הם היתרונות בביטוח קולקטיב?

כמו בכל מוצר שתרצו לרכוש ככל שתרכשו יותר ממנו ככה תקבלו "הנחת כמות",  הביטוי הזה מקבל משמעות גדולה יותר כאשר קבוצה גדולה מוקמת ומתאגדת אל מול חברת הביטוח ומציעה לה לקבל אותה בביטוח קולקטיב.
י
תרון הגודל מתורגם להוזלה במחיר אותו נשלם וגם בשיפור תנאי הפוליסה כלומר – בדרך כלל, הביטוחים הקולקטיבים הנרכשים דרך מקום העבודה טובים ובעלי כיסויים רחבים יותר לעיתים מהביטוחים שניתן לרכוש באופן עצמאי.
 תנאים משופרים – בביטוח קולקטיב בדרך כלל קיימת אפשרות להכניס בתנאי הפוליסה יותר שינויים מהביטוח הפרטי.
החל מתנאים מיוחדים בקבלת מבוטח לביטוח בעל מצב רפואי קיים ועד הטבות של בלעדיות כלפי המעסיק (המעסיק שרוכש בשבילכם את הביטוח הקבוצתי)
לדוגמא – בביטוחי בריאות מבוטחים אשר רכשו פוליסת בריאות במסגרת קולקטיב חברת הביטוח מציעה כיסוי לטיפולי שיניים מה שלעיתים לא ניתן להשיג בפוליסה אותה נרכוש באופן עצמאי.
תנאי קבלה לביטוח – אז החלטתם שברצונכם לרכוש ביטוח דירה, התקשרתם לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח הקבוע שלכם וביקשתם לבטח את הנכס הכי משמעותי החיים שלכם – הבית שלכם.
לצערכם במעמד רכישת הביטוח דירה מסרתם לחברת הביטוח שבשנתיים האחרונות התרחשו אצלכם שני מקרי ביטוח וקיבלתם תגמולי ביטוח מחברת הביטוח.
במצב כזה בדרך כלל חברת הביטוח תדחה אתכם על הסף ותימנע מלבטח אתכם גם עבור פרמייה נוספת.
אם אתם תרכשו ביטוח דירה דרך מקום העבודה במסגרת קולקטיב, חברת הביטוח תקבל אתכם לביטוח גם אם היה לכם בעבר מקרי ביטוח – ובמילים פשוטות: חברת הביטוח במסגרת הביטוח הקבוצתי מקבלת לביטוח את כל המבוטחים אשר משתייכים לאותו ארגון ללא קשר למספר התביעות שהמבוטח תבע או מקרה הביטוח שהתרחשו אצל מבוטח מסויים.
תשלום תביעות – שמדובר בביטוחי קולקטיב שבדרך כל מכילים מעל 50 מבוטחים אז הקלישאה המוכרת מקבלת משמעות יתרה "הגודל כן קובע".
כאשר אדם פרטי שלא משתייך לארגון גדול מנסה לנהל תביעה אל מול חברת הביטוח "הכוח" שלו קטן בהרבה ממבוטח המשתייך לארגון גדול.
בביטוח קולקטיב חברות הביטוח יעדיפו לעיתים לא לדחות את התביעות של מבוטחי הקולקטיב על הסף רק בגלל גודל הקבוצה אלייה משתייך המבוטח ולעיתים יעניקו תשלומים שלא מגיעים להם פורמלית רק כדי לשמר את הקבוצה ולחזק את הקשר העיסקי איתה.


מה הם החסרונות בביטוח קולקטיב?


אז לצד המחיר המשתלם, תנאי הקבלה הנוחים יותר לביטוח והתגמשות בתשלומי תביעות מצד חברת הביטוח חשוב לזכור שאין ארוחות חינם באף מקום ולא כל הנוצץ זהב.
אז נכון, להצטרף לביטוח במסגרת מקום העבודה זה מפתה ולעיתים גם היתרונות עולים על החסרונות אבל שמדובר בביטוח שמכסה רכוש של מבוטחים לעיתים החסרונות קריטיים וחשוב שנדע אותם לפני שאנחנו מצטרפים לביטוח קולקטיב.
שירות – אז הצטרפתם לביטוח דירה במסגרת מקום העבודה ולאחר כשנתיים התרחש בדירתכם נזק הנחשב שכיח בחברות הביטוח, שהוא נזק צנרת, במקרה כזה וכאשר שמדובר בנזק שאם לא יטופל בהקדם יכול לגרום לנזק גדול יותר – מבוטחים רבים נתקלים מצד חברת הביטוח בשירות לקוי או גם לעיתים לאי שירות או התנהלות נורא איטית מצד מחלקת התביעות של חברת הביטוח.
במקרים מסוג זה מבוטחים רבים מעדיפים לשלם עוד תוספת קטנה של תשלום בעת רכישת ביטוח הדירה ולרכוש ביטוח באופן עצמאי שיהיה להם "עם מי לדבר" במקרה של נזק.
שינויים בתנאים ובפרמייה כמובן שחיסרון מרכזי נוסף של הביטוח הקולקטיבי נעוץ בפרמיה – משמע התשלום אותו ישלם המבוטח לחברת הביטוח תמורת הפוליסה.
חשוב לזכור שביטוח קבוצתי מקורו בהסכם שנחתם בין קבוצת הביטוח לבין חברת הביטוח ומשך ההסכם הוא בדרך כלל למשך 5 שנים בסיומו של התקופה רשאית חברת הביטוח לנהל משא ומתן להציב תנאים חדשים לגבי ההצטרפות לביטוח וגובה התשלום החודשי אותו ישלם המבוטח דוגמא – אם במסגרת ההסכם בתקופה הראשונה של הקולקטיב (5 שנים) הוגשו לחברת הביטוח כמות תביעות גדולה, באופן טבעי לאחר 5 שנים חברת הביטוח תעלה את הפרמייה אותה ישלם המבוטח.

כמו כן, לאחר 5 שנים חברת הביטוח תבחן לעומק את המשך ההתקשרות בין קבוצת הביטוח לבינה ותציב תנאי חדשים לצורך קבלה לביטוח או לעיתים גם תוריד מכיסויים שאותם מבוטחים היו זכאים בעבר ובמסגרת ההסכם החדש שנחתם חברת הביטוח כבר לא מאפשרת כיסויים אלה.

לסיכום, כפי שהוסבר, לביטוח דירה קבוצתי או קולקטיב יתרונות רבים, אבל גם חסרונות קריטיים שיכולים להשפיע על המבוטח בעת רכישת ביטוח הדירה, חשוב לזכור שלפעמים אנו יכולים לשלם מחיר מוזל ומפתה על ביטוח הדירה אבל במקרה של נזק לא נקבל את השירות הראוי לנו.
כפי שאנו פה בHommie אומרים "לקוח זוכר את השירות רק במקרה של תביעה".

אז אם הנכם תאגיד גדול, המעסיק מספר רב של עובדים וברצונכם לבנות עבור עובדיכם ביטוח דירה קולקטיב עם תנאים ומחיר מנצח, פנו אלינו לHommie, פלטפורמה הראשונה באינטרנט לרכישת ביטוח דירה בשיתוף פעולה מלא עם איילון חברה לביטוח בע"מ.

שלכם,
צוות Hommie.

רוצים לקבל שיחה מאיתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם