ביטוח דירה - חורף

ביטוח דירה – טיפים לקראת החורף

ביטוח דירה – 4 טיפים לקראת החורף

החורף הגיע (או כמעט הגיע) ואיתו לפעמים יכולות לצוץ כמה סכנות, אומנם אנחנו לא במדינות חורפיות כמו באירופה, אך לעיתים, גם תל אביב או חיפה יכולות להפתיע אותנו בחורף סוער שיגרור אחריו נזקים, לכן, חשוב שגם לחורף של ישראל נדע להיות ערוכים ומוכנים על מנת לדעת איך להימנע מסכנות ונזקים שונים. 

אז כתבנו עבורכם מספר טיפים חמים לימים הקרים של החורף, שתעבירו אותם בזהירות(ונאמר אמן)
1. פנו לעצמכם כמה דקות ועלו על גג הבית (בזהירות!, ועדיף עם עוד בן אדם), נקו כל לכלוך או עלים שהצטברו על תעלות הניקוז והמרזבים.
תעלות ניקוז במהלך הקיץ נוטות להיסתם מעלים או מלכלוך וכך במקרה של גשם אין ביכולת התעלות לנקז את המים בצורה סדירה וכפועל יוצא מכך המים נשארים על הגג ללא יכולת להתנקז ולזרום, ומשם הדרך לחדירת המים לדירה שלכם היא קצרה.

2. אחת הסכנות הממשיות בחורף סוער היא סכנת קצר חשמלי, מבוטחים רבים במהלך החורף מדליקים מוצרי חשמל רבים בבית אשר צורכים חשמל רב – תנור חימום,קומקום, דוד חשמל וכו',
מכשירים אלו ידועים בצריכת החשמל הגבוהה שלהם והדלקתם יוצרת "עומס" על מערכת החשמל וכך קיימת סכנה של קצר חשמלי העלולה לגרום לנזק שריפה.
המלצתנו – נתקו מכשירי חשמל שלא בשימוש או נסו לא להדליק כמה מכשירי חשמל ביחד כך שבזמן סערה העומס על מערכת החשמל יפחת וכך ניתן למזער סיכון לקצר חשמלי בדירה.
בנוסף, למגדילי ראש שבנינו – יכולים להתאגד כל הדיירים ולהזמין חשמלאי מוסמך אשר יבדוק את לוחות החשמל, כפתורי הפחת ואת תקינות הלוח. (העלות מינורית ומקבלים שקט נפשי).
3. לקראת סערות וסופות, יש לשים לב האם השארנו חפצים מחוץ לדירתנו וביתנו, או אפילו בחצר המשותפת של בניין המגורים, חפצים אלו בזמן סערה וסופה עלולים להוות מפגע אדיר, לגרום לנזק לרכוש ואפילו לנזקי גוף של אדם אחר.
יש לקשור או לאחסן במקום בטוח חפצים אלו, אפילו להיפטר מחפצים ללא שימוש, בין אם זה אופניי הילדים, קרטונים ישנים ממעבר הדירה האחרון, ואפילו עציצים שיושבים על חלון ביתכם.
4. מי ממכם אי פעם נכנס לביתו, אחרי יום קשה וארוך – פתח את הדלת וגילה שלולית ענקית בתוך הבית?
התרחיש הזה הוא אחד מהתרחישים השכיחים בנזקי דירה, ובכדי למנוע אותו כדאי להיערך מראש לכך.
אחת הסכנות הכי ממשיות בדירה במיוחד בימים סוערים היא חדירת מי גשמים לתוך הדירה בעיקר מגג הבית, חדירת המים מתרחשת כאשר האיטום הקיים על הגג לקוי וכך במקרה של יום סוער המים חודרים את שכבת האיטום ומחלחלים לתוך הדירה וגורמים לעוגמת נפש רבה.
רבים מהמבוטחים נוטים לחשוב שחדירת מי גשמים מכוסה במסגרת ביטוח הדירה ולא כך הדבר
נזקים הנגרמים עקב "איטום לקוי" לרוב לא מכוסים במסגרת ביטוח הדירה, וניתן לרכוש את כיסוי זה בתשלום נוסף.
המלצתנו –  טרם תחילת החורף הזמינו איש מקצוע מומחה לאיטום שיעלה לגג ביתכם ויבדוק את מצב האיטום אצלכם בגג.
איטום של גג אינו עסק יקר ואם עושים אותו בצורה יסודית ונכונה האיטום יכול להחזיק לפחות 10-15 שנים, וכך תוכלו להיות בראש שקט גם בימים סוערים.
לסיכום – אומנם החורף הישראלי הוא לא סוער במיוחד, אך אל תקטינו ראש, הסכנות תמיד קיימות וחשוב שנהיה מוכנים לכל תרחיש וצרה שתבוא.

שלכם,
צוות Hommie.

*המאמר הנ"ל הוא בגדר המלצה בלבד*

רוצים לקבל שיחה מאיתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם